Co zrobić, gdy nie można dojść do porozumienia z kredytodawcą?

Porady prawnej możesz szukać u Rzeczników Konsumentów, których zadaniem jest m.in.:
zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
występowanie z powództwem na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Siedzibami Rzeczników są Starostwa Powiatowe oraz Urzędy Miejskie. Listę adresów Rzeczników Konsumentów znajdziesz w Internecie na stronie: www.uokik.gov.pl

Pomocy można szukać również w Federacji Konsumentów. Jest to niezależna organizacja pozarządowa, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.
Federacja Konsumentów obejmuje swoim zasięgiem całe terytorium Polski poprzez sieć 49 klubów terenowych, które wykonują pracę poradni konsumenckich oraz zrzeszają wolantariuszy chcących pomagać innym. Federacja Konsumentów służy nieodpłatnie radą i pomocą wszystkim konsumentom. Listę biur znajdziesz w Internecie na stronie: www.federacja-konsumentow.org.pl

Do rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami-klientami banków a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności na rzecz konsumenta został powołany Bankowy Arbitraż Konsumencki, który działa przy Związku Banków Polskich. Szczegółowe informacje w jaki sposób odwoływać się do Arbitra bankowego znajdziesz w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego dostępnym w Internecie na stronie: www.zbp.pl

źródło: http://www.marketkredytowy.pl

Brak komentarzy: